Op deze website hebben we in de basis één doel voor ogen; mensen inspireren met verhalen over ondernemers. Waarom we voor deze aanpak gekozen hebben?
Wij geloven er heilig in dat succesverhalen van andere mensen helpen bij het inspireren van jezelf. Ze tonen een bepaald pad dat in potentie bewandeld kan worden. Zeker de verhalen van ondernemers die met relatief weinig begonnen, spelen hier een grote rol in. Het geeft aan dat alles mogelijk is, wanneer je er maar voldoende moeite in stopt en er geloof in hebt.
Het pad naar succes van ondernemers
Sommige ondernemers faalden in het begin hopeloos en moesten keer op keer met tegenslagen omgaan. Uiteindelijk heeft dit ze geholpen om tegenslagen beter te verwerken en zelfs in hun voordeel te laten werken. Langzaam maar zeker beginnen de successen dan te komen.
Op Ondernemers België vertellen we de verhalen van ondernemers die uiteindelijk succesvol zijn geworden door hun eigen pad te bewandelen. Het kan daarbij gaan om ondernemers in de zakenwereld, entertainment, politiek of in een hele andere sector. Het gaat er daarbij uiteindelijk niet per se om op welke manier er succes is bereikt. Als er maar in de sector waarin de ondernemer actief is een extreme prestatie is neergezet. Per sector kan het dan sterk verschillen hoe succes geduid wordt. Maar de onderliggende principes waarmee het is bereikt, zijn vaak veelal hetzelfde.
Bron van inspiratie
Ons doel is dan dus ook om bij de lezer een bepaald gevoel op te wekken. Een gevoel van inspiratie, motivatie. Een gevoel dat het ook echt mogelijk is om succes te bereiken. Met het geven van vele voorbeelden proberen we het geloof bij de lezer over te brengen dat het mogelijk is. Lang niet iedere succesvolle ondernemer is namelijk met rijke ouders geboren. In veel gevallen is er keihard gewerkt om alles uiteindelijk zelf te bereiken. Dit kan voor iedereen het beginpunt zijn.
Ben je dus een aspirerend ondernemer of wil je gewoon op een bepaald vlak een buitengewone prestatie neerzetten? Dan kan het waarschijnlijk geen kwaad om eens te lezen hoe anderen dit in het verleden hebben gedaan. Zo wordt niet alleen duidelijk wat succes precies inhoudt, maar ook welk pad je kunt bewandelen om het uiteindelijk te bereiken. De kans is groot dat je een bepaald gevoel van inspiratie overhoudt aan het lezen van de succesverhalen van anderen.
Verschillende verhalen, verschillende lessen
Zoals gezegd zit er een grote diversiteit in het verloop van de ondernemende avonturen van deze verschillende personen. Hoe meer verhalen je leest, hoe meer je waarschijnlijk opsteekt. De een heeft het weer net iets anders aangepakt dan de ander. Misschien kun je je moeilijk inleven in het verhaal van de ene ondernemer, maar voel je je heel erg verbonden met het verhaal van een ander. De enige manier om daarachter te komen, is door gewoon te gaan lezen. Wie weet welke kennis je ervan opdoet. Deze kennis kun je vervolgens zelf weer gebruiken op de route naar succes die je zelf aan het afleggen bent.